2012. február 20., hétfő

Hajtatott jácint és Hosta Sieboldiana gyökérzete

Az előző bejegyzésben emlegettem két új növényt, amely egyenlőre cserepekbe került, hogy kivárjam az ültetéssel az igazi tavaszt.

Hajtatott jácint

Ha már egyszer szétszedtem a növénykéket dokumentáltam is a gyökérzetüket. Elsőként a hajtatott jácintot lapogattam ki a kis rózsaszín műanyagból. Nagyon szépen fejlett gyökerei voltak, teljesen kitöltötte az edényt. Nem sokkal nagyobb az új helye: most egy 9cm-es kerek műanyag cserépbe került. Szerintem tavaszig mindenképp elég lesz neki a hely, utána pedig megy a kertbe. Nemsokára virágozni is fog, már látni a levelek között megbújó bimbókat.

A Hosta érdekesebb volt, hiszen eleve szokatlan módon volt becsomagolva. Egy alul lyukacsos, átlátszó műanyag dobozban volt egy fóliába tekert növény. Hatalmas gyökere volt és két zöld hajtása. A gyökeret feltekerve csomagolták össze pár marék alig nedves kávébarna tőzegszerű anyaggal. A gyökerek kiegyenesítve 15–20 cm hosszúak is lehetnek, sajnos nem jutott eszembe lemérni. Mindenesetre bíztatóan néz ki, inkább attól tartok, hogy ha már eleve ilyen nagy, akkor mit fog szólni a szűk edényhez, és később hogy bírja majd a kertben az erősen köves, kötött talajt?


Hosta Sieboldiana Funkie Hosta Sieboldiana Funkie Hosta Sieboldiana Funkie
Hosta Sieboldiana Funkie

4 megjegyzés:

  1. Ti is? Mi is konzerv növényben utazunk. Újra bevetettük magunkat a eL betűsbe, de nem olyan durván, mint tavaly.

    Szép, erős növényeket szereztetek, remélem, jól fognak viselkedni. Sajnos nálunk nincs árnyék, sem félárnyék, így a Hosta szóba sem jöhet, pedig nagyon dekoratív növény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez most nem L betűs volt hanem házépítős stílusnevű. :) Még sosem jártam ilyen boltban, de egészen korrekt kertészeti részük van...

      Ugye nálunk meg szinte csak félárnyék és árnyák van... Nagyon gyorsan indult el ez a hosta: még nincs egy hete a vödörben, de már arasznyi nagy és 2 levele bomlott ki! A kisebbiket ültetéskor betemettem, de már kilóg belőle 3cm-es szár. Épp most gondoltam kitenni róla pár képet. :) A jácint is szerintem kinyílik a jövő hét elején.

      Törlés
  2. Mi nem vagyunk ellátva kertészetekkel, így ha rosszalkodni akarunk, a legjobb hely a B....x barkácsbolt. A mókik tudnak autózni, és pocsolyákban ugrálni, míg mi kocsányon lógathatjuk szemeinket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No ez nem a B..x hanem a B.. H...s volt. :) Időközben a jácintunk délutánra virágba borult, a hosta újabb 2cm-el nagyobb. Remélem hamarabb lehet kiültetni, mint hogy kinője a házat.

      Törlés