2012. június 12., kedd

Eperszörp, eper öntet és eperlekvár

Nem is tudom, az eper nem a kertben termett, ez nem egy gasztroblog, azért belefér? Múlt héten 2 alkalommal is vettünk epret, összesen kb 6-8kg-t, ebből készítettünk eperszörpöt és lekvárt.

Eléggé savanyú volt, így ehhez a mennyiséghez csaknem 3kg cukor kellett. A megmosott epreket nagyobb edénybe raktam, lecukroztam, felöntöttem 1dl vízzel (hogy ne égjen oda), felfőztem ás állni hagytam pár órát. Ezalatt sok levet eresztett. Leszűrtem, a levet újra felforraltam és már ment is az üvegbe — ezzel el is készült a szörp. A megmaradt epret botmixerrel pépesítettem. Egy részét gyorsan üvegbe tettem, ez lesz az eperöntet, csokis-vaníliás fagyikhoz például tökéletes. Végül a lekvárnak szánt eperhez zselésítő anyagot tettem, azzal felforraltam, es azt is üvegbe tettem. Utána már csak a mosogatás maradt.

Már többször készítettem tartósítószer nélkül szörpöt és lekvárt, a módszerem csupán annyi, hogy csak csavaros üvegeket használok és még forrón pár percre fejre állítom őket. Utána mehetnek is a polcra, nem szükséges dunsztolni őket.


Fent és balra a szörpök, alul a lekvárok... :)

Az eperlekvárt lehet ízesíteni is, mondjuk gyömbérrel vagy bazsalikommal. Két éve csináltam mindkettőt, nagyon finomak. A gyömbért reszelve, a bazsalikomot is aprítva kell belekeverni és együtt felfőzni. Gyömbér esetén arra kell figyelni, hogy a szálas fás része ne kerüljön bele. Ha még sikerül szép epret venni, a következő adag gyömbéres lesz.

2 megjegyzés: