2016. augusztus 12., péntek

Kaktuszok


Kaktuszok előtte...

Múlt héten elhoztuk gyerekkorom kaktuszgyűjteményének utolsó, megmaradt példányait. Rájuk fér a törődés, hiszen eddig egy fűtetlen szoba nyugati ablakában laktak és vizet kb. évente egyszer kaptak. Az is csoda, hogy még van köztük olyan, amelyik nem száradt el.


Első lépésként fele-fele arányban összekevertem némi virágföldet és homokot (köszi Emma :)), az új cserepek aljába pedig kavicsokat tettem. Ezután a kaktuszokat nagyon óvatosan kivettem a régi cserepükből, megtisztogattam, leszedtem az elhalt részeket, szétszedem több kisebb növényre és a nagyobbakat beültettem az új cserepekbe.

Azokat a nagyobb darabokat amelyek megsérültek, becsomagoltam egy-egy darab papírtörlőbe és kartondobozba raktam pihenni. Ezek száradás után mennek be egy-egy cserépbe.

Az egészen kicsik pedig várják, hogy a kaktuszóvodába kerüljenek pár nap múlva. Ez alatt azt értem, hogy egy nagy virágcserép alátétbe lesznek beültetve mind, aztán amelyik túléli, tavasszal kap virágcserepet.



Balra a száradó kaktuszok doboza, jobbra a kaktuszóvoda leendő növendékei.

Végül kiszedtem a kezemből a tüskéket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése